Grupa II
GRUPA II: KROPELKI
 
NAUCZYCIELKI:
Monika Jednorowska
Karolina Izdebska
 
POMOC NAUCZYCIELA:
pani Beatka
 
WOŹNA:
pani Irenka

 

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

"GRUDZIEŃ "

 

 
W miesiącu grudniu planujemy prowadzić zajęcia w obrębie następujących tematów kompleksowych:
 
  1. Zimno, coraz zimniej.
  2. Święta za pasem.
  3. Grudniowe życzenia.
  4. Świąteczne tradycje.
 
 
W ramach w/wym. tematów zamierzamy zrealizować następujące cele wychowawczo dydaktyczne:
 
  • wdrażanie dzieci do umiejętności określania warunków pogody i  nazywania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,
  • stwarzanie warunków do odkrywania i eksperymentowania – poznanie właściwości śniegu i lodu,
  • doskonalenie sprawności ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych,
  • doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie do trzech i więcej,
  • stwarzanie okazji do ćwiczeń w zakresie porównywania liczby elementów,
  • szacowania „na oko”, gdzie jest więcej, a gdzie mniej elementów,
  • przeliczanie przedmiotów podczas manipulowania nimi,
  • kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt w  czasie zimy (opieka nad ptakami),
  • doskonalenie umiejętności malowania farbami,
  • zapoznanie z możliwością malowania na różnym podłożu,
  • czerpanie radości z możliwości samodzielnego tworzenia,
  • stwarzanie okazji do czerpania satysfakcji z samodzielnie  wykonanej pracy,
  • rozwijanie sprawności i  koordynacji ruchowej dzieci poprzez różne formy aktywności,
  • stwarzanie okazji maluchom do swobodnej ekspresji ruchowej przy muzyce,
  • stymulowanie percepcji słuchowej dzieci poprzez ćwiczenia analizy słuchowej,
  • udział w zabawach rytmicznych,
  • rozpoznawanie odgłosów,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole,
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych,
  • aktywne uczestnictwo w opowieści ruchowej inspirowanej muzyką,
  • kształtowanie postawy kulturalnego widza,
  • kształtowanie świadomości przestrzennej,
  • dostrzeganie swojej roli w codziennych pracach domowych,
  • poszerzanie słowników biernego i czynnego dzieci,
  • podawanie nazw przedmiotów i czynności nimi wykonywanych,
  • naśladowanie czynności porządkowych,
  • kształtowanie właściwej reakcji na sygnał,
  • utrwalanie nazw kolorów podstawowych,
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz wyobraźni twórczej,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem i farbą,
  • kształtowanie poczucia estetyki,
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,
  • kształtowanie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń długi – krótki,
  • dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów,
  • nawiązanie do tradycji bożonarodzeniowych podczas spotkania z rodzicami, tworzenie świątecznej atmosfery,
  • rozwijanie ekspresji wokalno-ruchowej podczas zabaw przy muzyce,
  • wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie w nawiązaniu do spotkania z Mikołajem, nawiązanie do tradycji bożonarodzeniowych,
  • nabywanie umiejętności określania swoich pragnień,
  • budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia,
  • usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej - porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary,
  • rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej,
  • wykonywanie pracy plastycznej przedstawiającej wymarzony prezent,
  • kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego, opowiadanie historyjki obrazkowej,
  • stwarzanie okazji do poznawania tradycji i zwyczajów związanych z Bożym Narodzeniem;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • zachęcanie do kultywowania tradycji i zwyczajów świątecznych,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na forum grupy,
  • wzbogacanie słownika biernego i czynnego,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi i dokonywania opisu na podstawie ilustracji,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych, zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie grupowym i zabawach przy muzyce,
  • doskonalenie umiejętności poruszania się do muzyki i reagowania na sygnały,
  • wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie,
  • identyfikowanie i określanie własnych emocji,
  • rozwijanie wrażliwości emocjonalnej oraz empatii w nawiązaniu do potrzeb zwierząt w oparciu o opowiadanie własne nauczyciela z wykorzystaniem kukiełek,
  • uszczegółowienie posiadanej przez dzieci wiedzy co do zwyczajów związanych ze świętami bożonarodzeniowymi,
  • poszerzanie słownika czynnego dzieci,
  • rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej z wykorzystaniem instrumentu,
  • doskonalenie  uważnego słuchania poleceń nauczyciela,
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  • nawiązanie do zwyczaju kolędowania.

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
 
 
 
Losowe zdjęcia z galerii
Wyszukiwarka
Newsletter
Biuletyn informacji publicznej